رواية حب القلب الفصل الثالث 3 بقلم حبيب نور

رواية حب القلب الفصل الثالث 3 بقلم حبيب نور

رواية حب القلب الفصل الثالث 3 بقلم حبيب نور

 

حب القلب ❤

البارت الثالث

جدي بغضب وهو بيضرب العصايا بتاعته في الارض:وانت بقى حتعرفني انها تنفع والا لا انا قولت قرار ومفهوش اعتراض محمود حيجوز ملك الاسبوع الجاي والامر منتهي هنا 


كلهم كانتو ساكتين ومحدش نطق بحرف تاني حتي طه الي بان عليه الغضب والغيط فجئه 


وخلصنا اكل وكل واحد رجع اوضته في القصر 

وانا من الصدمه روحت عند ماما علشان مش عاوزه اجوز دلوقتي وهي اكيد حتساعدني في كده 






ملك بدموع : ماما ارجوكي تكلمي جدي تاني انا مش عاوزه اجوز دلوقتي 


ردت ماما:انا عارفه ياحبيبتي ده بس انتي عارفه لما جدك يقرر قرار محدش بيقدر يعارض ده لانه كبير العيله 


ملك بدموع:يعني ايه انا حجوز عضب عني حيغصبني على الجواز انا مش عاوزاه 


ماما:لا ياحبيبتي محدش يقدر يعمل كده بس انتي كمان من واجبك انك تساعدي ابن عمك في محنته دي وتقفي جنبه كمان 


ملك:ياماما انا موفقه اساعده بس مجوزوش انا مش عاوزه اجوز دلوقتي ارجوكي انا مش مستعده لكده 


ماما: ياحبيبتي احنا مش بأيدنا حاجه نعملها دلوقتي جدك قال كده يعني لازم يحصل وانا معاكي لوحصل حاجه احنا مش حنسيبك حنقف جنبك علطول 


ملك بضيق: ماشي ياماما الي تشفيه انا حمشي علشان ارتاح 


خرجت من عند ماما وانا حطق من الي بيحصل ده طلعت على الجنينه اشم هواء يمكن ارتاح شويه وقعدت على الكرسي الكبير هناك 


طه قعد جنبي وقال: ملك انتي كويس مالك مخنوقه كده ليه 


ملك بضيق: بصراحه من جدك انا مش عاوزه اجوز دلوقتي ياطه وهو عاوزني اجوز محمود علشان اخدمه بس 


طه: عارف انك مش عاوزه دلوقتي وياريتني اقدر اساعدك بس جدك مصمم على كده حتي انا حاولت معاه تاني بس رفض برضو 


ملك: انا مخنوقه اوي ياطه ومش عارفه اعمل ايه دلوقتي 


طه:طيب انا ممكن اساعدك في كده انتي لازم تروحي لمحمود نفسه وقوليلو انك مش موافقه وهو اكيد حيقف قدام جدك علشان كان عايش بره مش زينا هنا مع جدك 


ملك بفرحه:انت عندك حق فعلا انا لازم اروح اكلمه في كده بكره ان شاء الله 


وفي غرفه فاطمه ونوره **


فاطمه:طيب ممكن تهدي دلوقتي واكيد حتتحل ان شاء الله 


نوره بدموع:انتي مش سمعتي جدك قال ايه هو عاوز يجوز ملك لمحمود وانا الي بحب محمود مش هي هي اصلا مشفتوش غير مره من زمان بس انا الي متربيه معاه وبحبه من واحنا صغيرين 


فاطمه:انا عارفه كده كويس بس ده قرار جدك واحنا مش حنقدر نعارض قراره انتى عارفه كده كويس 






نوره بدموع:يعني ايه انا حخسر محمود من ايديا للابد علشان ملك دي الي مش بتحبه اصلا والا هو شافها كمان 


فاطمه:طيب انتي ايه رئيك تروحي وتقوليلها الكلام ده وهي حترفض قدام جدك انا عارفه انها كمان مش عاوزه تتجوز دلوقتي 


نوره:انتي رئيك كده خلاص انا بكره حقولها الحقيقه كلها واني بحب محمود اوي كمان 


فاطمه: طيب اهدي دلوقتي الوقت اتأخر وبكره الصباح رباح 


حل الصباح اخير في قصر عائله الهلالي صحيت بدري على غير العاده علشان انا بحب انام متأخر واصحي متأخر بردو دي عادتي كده دخلت اخدت شور وطلعت صليت علشان انا الفتره دي مقصره في صلاتي علشان كده رجعت اداوم تاني وبقرا وردي كمان من القرأن وبعد ماخلصت صلى خرجت على المطبخ علطول علشان اساعد ماما في الفطار انا متعوده اساعدها في الاكل علطول خلصنا الفطار وحطيته على السفره وناديت على العيله كلها تاجي للفطار وبعد ما خلصنا اكل جدي اخد عمامي وولاد عمامي على المكتب الكبير في القصر وانا اخدت ليهم القهوه والشاي وقدمتهم ليهم وخرجت بصيت حوليا كده مالقيتش حد كلهم مشغولين في القصر ودي فرصتي علشان انفذ خطتي جريت على اوضه محمود علشان اعمل زي ماطه قال فتحت الباب براحه علشان محدش يحس ودخلت بشويش وانا بتسحب زي الحراميه وفجئه سمعته 


محمود ببرود: انتي ايه جابك هنا 


ملك بتوتر: وانت عرفت ازاي؟!!..

يتبع...


            الفصل الرابع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×